Приват- клик по "человечку" слева от ника форумчанина. Паблик- стереть двоеточие (или символ @) ника юзера.

Автор Тема: Blender - редактор трехмерной графики и анимации  (Прочитано 2895 раз)

Оффлайн BlackMan

  • VIP
  • Полковник
  • *

+Info

  • Репутация: 0
  • Сообщений: 1562
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +25
  • Пол: Мужской
Blender v2.44 RC1



Blender - бесплатный редактор 3D-графики с открытым кодом. Blender является простым, но удобным решением для тех, кто никогда не работал с трехмерной графикой. В программе есть все основные инструменты, которые используются в профессиональных 3D-редакторах, так что, работая в Blender, можно разобраться с основами 3D и уяснить для себя принцип работы подобных программ.

8,30МВ


You are not allowed to view links. Register or Login
« Последнее редактирование: 14-05-2008, 21:25 от Mystery »


Золотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн BlackMan

  • VIP
  • Полковник
  • *

+Info

  • Репутация: 0
  • Сообщений: 1562
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +25
  • Пол: Мужской
Blender v2.44 Final



Blender - бесплатный редактор 3D-графики с открытым кодом. Blender является простым, но удобным решением для тех, кто никогда не работал с трехмерной графикой. В программе есть все основные инструменты, которые используются в профессиональных 3D-редакторах, так что, работая в Blender, можно разобраться с основами 3D и уяснить для себя принцип работы подобных программ.

7,69МВ


You are not allowed to view links. Register or Login
« Последнее редактирование: 16-05-2007, 20:08 от kotey »


Золотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Mystery

  • Администратор.
  • Генерал-лейтенант Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 14
  • Сообщений: 8350
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +31
  • Пол: Женский
Blender 2.45/ Blender 2.46 RC1 for Windows



Blender - редактор трехмерной графики и анимации - компактный, бесплатный и при этом вполне сопоставимый по возможностям с большинством других 3D-редакторов, причем значительно более громоздких и к тому же далеко не бесплатных. Blender вполне подойдет для создания не только самых разнообразных "домашних" проектов, но и, к примеру, небольших игр (в пакет входит игровой движок).

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Homepage - You are not allowed to view links. Register or Login

8 MB

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login






Золотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Mystery

  • Администратор.
  • Генерал-лейтенант Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 14
  • Сообщений: 8350
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +31
  • Пол: Женский
Blender 2.45/ Blender 2.46 RC5


Blender - редактор трехмерной графики и анимации - компактный, бесплатный и при этом вполне сопоставимый по возможностям с большинством других 3D-редакторов, причем значительно более громоздких и к тому же далеко не бесплатных. Blender вполне подойдет для создания не только самых разнообразных "домашних" проектов, но и, к примеру, небольших игр (в пакет входит игровой движок).

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

8.67 MB

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login


Золотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Mystery

  • Администратор.
  • Генерал-лейтенант Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 14
  • Сообщений: 8350
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +31
  • Пол: Женский
Blender 2.48 RC1


Blender - редактор трехмерной графики и анимации - компактный, бесплатный и при этом вполне сопоставимый по возможностям с большинством других 3D-редакторов, причем значительно более громоздких и к тому же далеко не бесплатных. Blender вполне подойдет для создания не только самых разнообразных "домашних" проектов, но и, к примеру, небольших игр (в пакет входит игровой движок).



Blender, the open source software for 3D modeling, animation, rendering, post-production, interactive creation and playback. Available for Windows, Linux, Irix, Sun Solaris, FreeBSD or Mac OS X. Blender has proven to be an extremely fast and versatile design instrument. The software has a personal touch, offering a unique approach to the world of Three Dimensions. Use Blender to create TV commercials, to make technical visualizations, business graphics, to do some morphing, or design user interfaces. You can easy build and manage complex environments. The renderer is versatile and extremely fast. All basic animation principles (curves & keys) are well implemented.

• Modeling
A range of 3D object types including polygon meshes, NURBS surfaces, bezier and B-spline curves, metaballs, vector fonts (TrueType, PostScript, OpenType)
'Smooth proxy' style catmull-clark subdivision surfaces
Boolean mesh functions
Editing functions such as extrude, bevel, cut, spin, screw, warp, subdivide, noise, smooth Soft selection editing tools for organic modeling
Python scripting access for custom tools

• Animation
Armature (skeleton) deformation with forward/inverse kinematics, auto skinning and interactive 3D paint for vertex weighting
Non-linear animation mixer with automated walkcycles along paths
Constraint system
Vertex key framing for morphing, with controlling sliders
Character animation pose editor
Animatable lattice deformation
'Ipo' system integrates both motion curve and traditional key-frame editing
Audio playback, mixing and editing support for sound synchronisation
Python scripting access for custom and procedural animation effects

• Realtime 3D/game creation
Graphical editor for defining interactive behavior without programming
Collision detection and dynamics simulation
Python scripting API for sophisticated control and AI, fully defined advanced game logic
Supports all OpenGL? lighting modes, including transparencies, Animated and reflection-mapped textures
Playback of games and interactive 3D content without compiling or preprocessing
Audio, using the fmod toolkit
Multi-layering of Scenes for overlay interfaces

• Rendering
Very fast inbuilt raytracer
Integral support for the famous Yafray render engine
Oversampling, motion blur, post-production effects, fields, non-square pixels
Environment maps, halos, lens flares, fog
Various surface shaders such as Lambert, Phong, Oren-nayar, Blinn, Toon
Edge rendering for toon shading
Procedural Textures
Ambient Occlusion
Radiosity solver
Export scripts available for external renderers such as Renderman (RIB), Povray, Virtualight
UV texture editor with various mesh unwrap modes

• Interface
Flexible user configurable window layout
Powerful object-oriented data system
Anti-aliased fonts with international translation support
Windows for animation curves/keys, schematic scene diagram, non-linear video sequence editing, character animation action editor, non-linear animation mixer, image/UV editing, file/image selection and file management
Inbuilt text editor for annotations and editing Python scripts
Consistent interface across multiple platforms

• Files
Save all scene data in a single .blend file
.blend format supports compression, digital signatures, encryption, forwards/backwards compatibility and can be used as a library to link to from other .blend files
Read / Write TGA, JPG, PNG, Iris, SGI Movie, IFF, AVI and Quicktime GIF, TIFF, PSD, MOV (Windows and Mac OS X)
Native import and export for DXF, Inventor and VRML files, with python scripts available for many other 3D formats
Create stand-alone executables containing interactive 3D content or play back with the 3d web browser plugin

Официальный сайт | Home Page - You are not allowed to view links. Register or Login

Размер: 9.1 MB

You are not allowed to view links. Register or Login
« Последнее редактирование: 01-12-2009, 19:37 от Polarnik »


Золотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Polarnik

  • VIP
  • Генерал-майор Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 113
  • Сообщений: 7196
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +258
  • Пол: Мужской
  • У Львов нормальный характер.Это у Вас слабые нервы
Blender 2.49b (stable)

You are not allowed to view links. Register or Login
Updates:

    * Update for new OpenAL windows library.
    * Update Japanese translation.
    * Upgrade extern/xvidcore to version 1.22. This fixes Xvid crashing on linux 64 bit.
    * Updated Blender/Python API and GameEngine docs.
      You are not allowed to view links. Register or Login
    * Python Script Pack and Example Files.

Various Bugs:

    * SoftBody, vertex groups were not notified on deletion & fixes for Mass and Spring Painting
    * Softbody, non mesh objects missing initializers [bug #18982]
    * Self Shadow Vertex Colors, improved blur method to give more even results.
    * Converting nurbs to a mesh ignored smoothing for Alt+C and from python.
    * Object Active to Other, Fix python error when running in local view.
    * Ancient resource leak where checkPackedFile would open a file and never close it.
    * Fix for uninitialized memory use with X11 keyboard and tablet events.
    * Fix for building with CLang (LLVM)

Render Bugs:

    * Using LightGroups override for material doesn't work for preview renders.
    * Render Stamp, error in setting the alpha value when drawing text into a char buffer.
    * Lumma Matte, Fix in low value setting.
      Originally checked against the wrong channel (chroma) instead of the luminence channel. Changed default value for high value to 1.0 from 0.0
    * Baking selected to active with nearby dupliframes objects crashes blender [bug #19029]
    * Fix for high energy sunlamps, turning specular black [bug #18837]

Game Engine Bugs:

    * Saving runtime on Windows didn't work with python2.6
    * Let IPO's animate the ref value for KX_BlenderMaterial's

Game Engine Python Bugs:

    * Converting a mesh from a python argument was broken but happened to work in some cases.
    * Memory leak fix for action.channelNames.
    * Was writing to freed memory when freeing a python object in some cases.
    * Removing GameLogic.EvalExpression(), was unstable.
    * Crash fix when casting a ray to the same location as the object.
    * Fixed KX_PolyProxy returning improper VertexIndex with mixed triangles and quads with using .getVertexIndex() and .v1, .v2, etc. [bug #19254]
    * Fixed obj.sendMessage() with 4 arguments crashing blender [bug #18963]

Game Engine Bullet Bugs:

    * Crash fix when a parent compound object didn't have a physics controller.
    * Fix for the torque actuator x -& y-axis not working.

Sequencer Bugs

    * IPO curve-deletion resulted in non-working effect
    * easy retiming only allowed enlarging of strips, now shrinking is also possible (easy retiming: use the right display handle of input strip and shrink or enlarge, will make the speed of the strip exactly fit the effect strip's length)
    * frames after end-of-display of input strips can now be accessed.
    * frame blending can now be done on more than two frames, enabling really fine grained motion blur if you speed up a sequence with high factors (bigger than two).
    * Scene-Strip rendering with compositor scenes failed, if they had no camera attached.
    * Fixed hdd-audio for sample formats other than 16 bit (8 bit eg).

Import/Export Bugs

    * FBX Export, Incorrect formatting that broke some converters.
    * BVH Motion Capture Import, Did not support single rigid body objects. [bug #18949]
    * OBJ Import, fix for importing of transparent faces from .mtl files - ZTrans now is set for them as well. (improves import from SketchUp)
    * Collada export, Empty material slot would raise a python error.
    * Collada import, fixes for increased Sketchup interoperability and more.
    * Quake MAP Export, empty nodes were not exported, also noticed files were invalid if there were no meshes or surfaces.
    * Quake MAP Export, had support for single triangular brush unnecessarily disabled.
    * Quake MD2 Export, Fix for vertex normals [patch #19206]

Python API

    * Mathutils (quat_a*quat_b) was broken, returned (quat_a*quat_a) instead.
    * Support for editing properties IpoCurve.driverBone and IpoCurve.driverBone2 and modifies IpoCurve.driverChannel to allow OB_ROT_DIFF.
    * Documentation corrections.
    * Support for rendering background scenes different from the active scene.
    * scene.render.render() now behaves the same in interactive and background mode
    * scene.render.saveRenderedImage() now works correctly in background mode
    * Armature active bone can be set.

New:

    * 16bit SGI image loading
    * When BLENDER_FORCE_SWAPBUFFERS env variable is defined, a function is enabled that fixes some menu drawing issues with Mesa3D DRI drivers for Intel and Radeon cards.

    * Python API - Particles
          o Draw As variable and dict
          o Strand render toggle
          o Object, psys variable in duplicate
          o Material, Strand render variables
          o Texture, Use colorbands
          o Lamp, Spot buffer type selection

    * Game Engine Physics support for reinstancePhysics mesh from Python and the dynamic actuator.
          o ReplaceMesh Actuator option to replace the physics mesh and display mesh + python api options.
          o Video and blend file demo.
            You are not allowed to view links. Register or Login
            You are not allowed to view links. Register or Login

    * Mouse focus sensor "pulse" option to pulse TRUE when the object under the mouse changes.

    * EDL importer for the sequencer. supports...
          o audio, video edits
          o fades, wipes, speed changes (video only)
          o importing from multiple reels

            Example import from final cut pro.

Размер 10.5 Мб
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


Золотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Polarnik

  • VIP
  • Генерал-майор Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 113
  • Сообщений: 7196
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +258
  • Пол: Мужской
  • У Львов нормальный характер.Это у Вас слабые нервы
Blender 2.57b

:down:
Windows 32 bits
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Windows 64 bits
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

На странице You are not allowed to view links. Register or Login так же доступны версии для Linux, MacOS X


Золотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого Легиона

Оффлайн Polarnik

  • VIP
  • Генерал-майор Гвардии
  • *

+Info

  • Репутация: 113
  • Сообщений: 7196
  • Activity:
    0%
  • Благодарностей: +258
  • Пол: Мужской
  • У Львов нормальный характер.Это у Вас слабые нервы
Blender 2.58

You are not allowed to view links. Register or Login

:down:
Windows
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Версию для других систем можно скачать с You are not allowed to view links. Register or Login загрузки


Золотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого ЛегионаЗолотой орден Орла Девятого Легиона

 

Похожие темы

  Тема / Автор Ответов Последний ответ
10 Ответов
2549 Просмотров
Последний ответ 22-06-2010, 18:53
от Polarnik
21 Ответов
6854 Просмотров
Последний ответ 16-06-2014, 07:48
от Grafff
2 Ответов
963 Просмотров
Последний ответ 28-02-2012, 00:34
от Allegro
0 Ответов
508 Просмотров
Последний ответ 22-07-2013, 10:15
от Diktator

Напоминаем, для того чтобы отслеживать изменения тем на форуме нужен валидный (работающий) е-майл в Вашем профиле + подписка на тему из свойств меню темы (Уведомлять -вкл.). НЕ рекомендуем пользоваться ящиками на Mail.ru (часто письмо просто не приходит). В случае попадания (проверяем) писем с форума в папку СПАМ (этим грешат некоторые сервисы) указываем майл клиенту или сервису - НЕ спам.